Hiteles cégkivonat és elektronikus cégirat igénylés ingyen

kor.gif

 

Az 1990. évi XCIII. törvény az illetékekről módosítása alapján illetékmentessé vált a cégkivonat illetve cégnyilvántartásban szereplő elektronikus okiratok elektronikus úton történő lekérése, ha azt cég tagja, vagy képviselője kéri.

Jogszabályi háttér:

Itv. 57. § (1) Illetékmentes a polgári ügyekben:

zs) ha azt a cég tagja, vagy képviselője kéri

zsa) a cég cégkivonatának, cégbizonyítványának és cégmásolatának kiállítása,

zsb) a cég cégnyilvántartásban szereplő elektronikus okiratainak elektronikus úton történő megküldése.

Ez azt jelenti, hogy a fenti iratok illetékmentesen kérhetők:

a) papír alapon a tag vagy az ügyvezető által személyesen, az IM Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat 1055 Budapest, Báthory u. 12. szám alatti ügyfélszolgálatán, a személyazonosság igazolásával (a Szolgálat a cégnyilvántartásból ellenőrzi a tag vagy az ügyvezetői minőséget) Ügyfélfogadás ideje: Hétfő, szerda: 9.00 - 13.00, Kedd, csütörtök: 10.00 - 15.00, telefonszám: 06-1-795-5111

b) papír alapon a jogosulttól (tagtól vagy az ügyvezetőtől) származó meghatalmazással elvileg bárki, azonban a kezdeti tapasztalat alapján az ügyfélszolgálat nem minden esetben fogadta el a tagtól származó meghatalmazást, ezért érdemes előzetesen tájékozódni. Ez a nem jogszabályoknak megfelelő gyakorlat remélhetőleg változni fog,

c) elektronikusan ilyen kérelmet csak fokozott biztonságú elektronikus aláírással rendelkező személy tud benyújtani, mivel a cég képviseletére jogosultak ritkán rendelkeznek ilyennek, ezért a gyakorlatban ilyen kérelmet leginkább ügyvéd tud előterjeszteni.

Az ingyenes céginformáció kérő lap formanyomtatvány innen tölthető le:

http://ceginformaciosszolgalat.kormany.hu/nyomtatvanyok

 

Dr. Szűcs Gábor ügyvéd

dr.szucs.gabor@upcmail.hu

20 9569313